ZOIT Szolgáltató Kft.
6060 Tiszakécske, Szabó Lőrinc utca 4.
+36-30 / 66-55-99-6
info@zoit.hu
FŐOLDAL / HÍREK |  RÓLUNK |  ÁRAK |  ELÉRHETŐSÉGEINK |  PROJEKTEK |  BLOG | 

Bemutatkozás


Cégünk 2019 novemberében alakult. A "ZOIT" elnevezés a ZOboki IT vagy ZOboki InformaTika rövidítése, amely ügyvezető és egyben vezető rendszergazdánk nevére, a Zoboki András névre utal. Cégünk elsősorban informatikai szolgáltatásokat nyújt magánszemélyek, illetve KKV-k (kisvállalkozások és középvállalatok) részére, de hardverek vagy szoftverek forgalmazásával nem foglalkozunk. Ez utóbbi alól kivételt képez, ha egy adott elvégzendő feladathoz szükséges hardver vagy szoftver beszerzés is, de elsősorban szolgáltatásainkat kínáljuk ügyfeleinknek. Továbbá 10 éves tapasztalattal állami háttérintézmények, illetve oktatási intézmények részére is biztosítjuk szolgáltatásainkat.

Munkánk során ügyfeleink részére informatikai hátteret és infrastruktúrát biztosítunk, illetve ezeket felügyeljük, üzemeltetjünk. A-tól Z-ig, az ötlettől a kivitelezésig végig vezetjük a folyamatot, illetve szükség esetén informatikai szaktanácsadást, illetve kérésre oktatást is biztosítunk (elsősorban helyi rendszergazdák részére). A szükséges informatikai hátteret alapvetően egyszerű tárhely-szolgáltatás adja, de mi ennél tovább lépve a tárhelyen (pontosabban VPS-en) komplett megoldásokat biztosítunk. Ez azt jelenti, hogy nem csupán a felhőt adjuk hozzá, hanem az azon használható szolgáltatások körét is mi tervezzük és konfiguráljuk, hogy ügyfeleinknek ne kelljen ehhez magas szintű informatikai szaktudásra szert tenniük. Ezen VPS(ek) választhatóan lehetnek külső, harmadik felek által biztosított cégnél, lehetnek a mi szervereinken vagy akár lehetnek az ügyfeleink saját szerverein is. Rugalmasságunk adott, csak élni kell vele.

Célunk, Filozófiánk


Source from UNSPLASH: https://unsplash.com/photos/-2vD8lIhdnw

Mi tényleg értjük azt, hogy az emberek zömének az informatika csak egy eszköz arra, hogy céljaikat elérjék vele. Munkánk során nap-mint-nap szembesülünk vele, hogy az emberek legtöbbje egyáltalán nem tud és nem is akar küzdeni az informatikával csak azért, hogy számára egyszerű feladatokat el tudjon vele végezni, mégis azt látjuk, hogy sokuknak rendszeresen meggyűlik a baja vele. Célunk és egyben filozófiánk is, hogy az informatika amennyire csak lehet, tényleg csak eszköz maradjon valami más, sokkal fontosabb cél elérése érdekében. Egyszerű hétköznapi példa erre az, hogy az autó is csak egy eszköz, hogy eljussunk vele bárhová, de a vezetéséhez ne kelljen tudnia a sofőrnek az ideális olajnyomás bar-ban mért értékét. :-D Ezért is célunk, hogy egyszerűvé tegyük az informatikát azáltal, hogy a bonyolult részeket átvesszük ügyfeleinktől, hogy nekik tényleg csak szórakozás, munka vagy információszerzés eszköze maradjon az informatika.

Szolgáltatásaink


Alapvetően három, különálló területen biztosítjuk szolgáltatásainkat:

  • Rendszergazda tevékenység körben ügyfeleink részére informatikai hátteret és infrastruktúrát biztosítunk, illetve ezeket felügyeljük, üzemeltetjünk, mindezt magánszemélyek, KKV-k és állami nagyvállalatok vagy közoktatási intézmények (és azok fenntartói) részére.

    Példa magánszemély esetére:
    Source from PEXELS: https://www.pexels.com/hu-hu/foto/emberek-no-kave-pihenes-3756679/
    Tételezzük fel, hogy ügyfelünk megelégeli, hogy számítógépével folyton csak a baj van és már sokadjára vitte javíttatni azt, mégsem elégedett vele, mert szinte retteg, mikor lesz újra valami gondja. Ilyenkor a szervíz (vagy szakértő ismerős) rendszerint újratelepíti azt és így újra használható lesz ...egy darabig. Aztán mint a mókuskerék, újra kezdődik elölről az egész. Teljesen érthető, hogy az ügyfélnek így az informatika inkább csak átok, mintsem áldás lenne. Ekkor az ügyfél felkeres minket, hogy amennyire lehet, stabilizáljuk a helyzetet. Természetesen ha szükséges mi is újratelepítjük a számítógépet, de mi emellett egy sor más, járulékos teendőt is elvégzünk rajta. Például:
    • Kikapcsolunk az operációs rendszerben egy sor olyan háttérszolgáltatást, amit az ügyfél sosem vesz igénybe, így erőforrásokat spórolunk meg neki.
    • A számítógép hűtése igen fontos tényező (még laptopok esetén is), ezért alaposan portalanítjuk azt, illetve a hűtőbordák alatt újra pasztázzuk azokat.
    • Az ügyfél részére minimum két felhasználói fiókot hozunk létre, melyből a mindennapos használatra szánt általános jogú felhasználó mellett kap egy rendszergazda jogú fiókot is; ezzel az egyszerű módszerrel az interneten terjedő kártevők nagy részét blokkolni lehet (mert a kártevőnek nincs joga általános fiókban módosítani a kritikus fontosságú rendszerkomponenseket).
    • Újratelepítés után telepítjük az összes frissítést, és beállítjuk az ügyféllel megbeszélt víruskereső programot is.
    • Ezután létre hozunk egy mappát, melybe az ügyfél csak egy jelszó megadásával tud belépni. Ezt a mappát automatikusan szinkronizáljuk szervereinken az ügyfél részére biztosított tárhelyre (ez a mappa lehet az operációs rendszerben a felhasználó saját mappája is, bár biztonsági okokból ez nem ajánlott). Ezzel végleg megszűnik a veszélye annak, hogy valamilyen ún. kriptovírus letitkosítsa az ügyfél fontos fájljait, amit csak váltságdíj megfizetése után old fel (...már ha feloldja egyáltalán). Ez így azért nyújt védelmet, mert a háttérben szinkronizált tartalom bármikor visszaállítható marad (ehhez nem tud hozzáférést szerezni a kriptovírus).
    • Mindezek után be is mutatjuk az ügyfélnek, hogy a továbbiakban hogyan használja a számítógépét ahhoz, hogy ne kerüljön egy hamar újabb fordulóra a mókuskerék.
    Illetve persze ha az ügyfélnek bármikor, bármilyen gondja van, készséggel állunk rendelkezésére (a legtöbb felmerülő problémát interneten át tudjuk orvosolni, vagyis ilyenkor még a számítógép elhozása sem szükséges).
    Jellemzően ilyen alaposan és ilyen extra szolgáltatások mellett nem szokták megcsinálni a "szerelők" a számítógépeket. Mi igen...

    Példa KKV esetére:
    Kis- és középvállaltok, cégek részére a fentinél sokkal komplexebb szolgáltatáskörrel rendelkezünk. Például tegyük fel, hogy ügyfelünk különböző nyelvi fordításokat biztosít ügyfelei részére, amihez immár szüksége lenne minden olyan szolgáltatásra, amellyel az online világban korszerűen és hatékonyan részt tud venni. Részére biztosítunk Active Directory-t munkatársai és azok számítógépei menedzselésére, tűzfal szolgáltatást és VPN-t az esetleges biztonságos home office-hoz, komplett email fiók rendszert korlátlan számú email cím lehetőséggel (beépített vírus- és SPAM szűréssel) és automata hirlevélkezelő mechanizmussal, saját weboldalt (hozott design- vagy külső designer bevonásával), intranetes rendszert, esetleges telephelyek integrációját a cég központi rendszerébe, (nemsokára telefonközpont-szolgáltatást is) és szükség esetén a helyi rendszergazdák képzését (ha van(nak)). Vagyis szó szerint az ötlettől a kivitelezésig (sőt, még azon túl is) biztosítunk mindent ahhoz, hogy ügyfelünknek tényleg csak a fordításokkal kelljen foglalkoznia.

    Példa egy állami felügyeletű közoktatási intézmény esetére:
    Több, mint 10 éves tapasztalattal vállaljuk állami háttérszervek vagy tankerületi központok és hozzájuk tartozó közoktatási intézmények üzemeltetését, informatikai rendszereik karbantartását és fejlesztését, együttműködve az irányítási szerepet betöltő Minisztériummal, a Klebensberg Központtal, a NISZ Zrt-vel és esetleges incidenskezelés kapcsán a GovCERT-tel. Fokozottan ügyelünk a felhasználói kényelem mellett a magas biztonságra és adatvédelemre is, figyelembe véve az Európai Unió, személyes adatok kezelésére vonatkozó előírásait, a 2013 évi L-es törvényt és minden egyéb, jogi megfelelőséggel kapcsolatos irányelvet. Ehhez vezető rendszergazdánk átesett "C" típusú nemzetbiztonsági átvilágításon is, illetve nagy gyakorlattal rendelkezik országos kiterjedésű állami nagyvállalatok informatikai rendszereinek tervezésében, kivitelezésében és üzemeltetésében is. Ebbe a kategóriába gyakorlatilag beletartozik minden, ami az igények felmérésétől a mindennapos teendőkig elképzelhető, pl. még az is, ha egy iskolában a helyi rendszergazdának egy nagyobb vagy nehezebb feladat elvégzéséhez külső szakértő bevonása szükséges. Vagyis állami- vagy közoktatási ügyfeleink esetén -ismerve a helyi lehetőségeket és azok valós korlátait- mindent megteszünk munkatársaik informatikai kényelméért és a biztonságáért.

  • Szoftverfejlesztési tevékenységünk során egyedi szoftverek (programok, és weboldalak) tervezésével és kivitelezésével, illetve azok felügyeletével, folyamatos frissítésével foglalkozunk. Fontos, hogy ezek arculatának (design megjelenésének) tervezését külső szakemberrel végeztetjük el. Ilyen szoftver lehet egy üzlet raktárkezelő vagy/és számlázó szoftvere is (együttműködve a NAV-val), vagy OpenGL/OpenCL alapú hardveres gyorsítást kihasználó tervező szoftver is, de lehet akár egy egyedi honlap vagy webáruház is. Ezeknek igazából csak a fejlesztésre rendelkezésre álló idő és a fantázia szab határt. Az elkészülő szoftvert díjmentesen biztosítjuk Windows és Linux operációs rendszerek alá is. Mobil alkalmazások fejlesztésével egyelőre nem foglalkozunk. Minden elkészítendő szoftver esetén először részletesen specifikáljuk azt, majd árajánlatot adunk rá és amennyiben ügyfelünknek ezt elfogadja, úgy a megbeszélt határidőre elkészítjük, teszteljük és be is üzemeljük azt, illetve amennyiben igény van rá, rendszeresen karban tartjuk azt, vagy szintén, ha igény van rá és a szoftver jellege szükségessé teszi azt, akkor szándékosan tőlünk független külső szakértővel biztonsági auditnak is alávetjük azt.

  • Saját projektek készítésével igyekszünk korszerűbbé, jobbá és talán szórakoztatóbbá is tenni az informatika óriási tudományágát. Ezekről a PROJEKTEK menüpont alatt részletesebben tájékozódhat.

Cégadatok


  • Cégnév: ZOIT Szolgáltató Kft.
  • Rövid név: ZOIT Kft.
  • Székhely: H-6060 Tiszakécske, Szabó Lőrinc utca 4.
  • Adószám: 27122608-1-03
  • Cégjegyzékszám: 03-09-133187
  • Bankszámlaszám: 51700186-18889851
  • Képviseli: Zoboki András, ügyvezető
  • Képviselet módja: önálló

Elérhetőségeink megtekinthetőek az ELÉRHETŐSÉGEINK menüpontban.